Borlänge Scoutkår

Sida: 1 2 3 ... 15 16 17 18 19 20

Städdagen i Uvberget

(Visad 2012-05-04 - 2012-05-10)

Flyttas till annat datum, information kommer senare.

Äventyrare: Cykelhajk

(Visad 2012-04-25 - 2012-05-05)

Hej Alla Äventyrare!

Kom med på vår cykelhajk 5 - 6 Maj

Se Inbjudan .

Upptäckare & Äventyrare

(Visad 2012-04-18 - 2012-04-19)

Kom ihåg mötet denna torsdag.
18.00 - 20.00 i Plättbacken.
Kläder för utomhus.

St Georgsdag 23 april

(Visad 2012-04-17 - 2012-04-23)

Alla scouter och anhöriga

I N B J U D E S

till

St Georgsfirande

vid

Uvbergsstugan (Scoutstugan), Torsång

måndagen den 23 april 2012, kl 18.30


Varm korv med dryck serveras

Ansvarig: Tuna Scoutgille

Inventering

(Visad 2012-04-10 - 2012-04-30)

Willys

Kl 17:00

Dags för inventering med lite mer framförhållning denna gång.

Intresserade kan maila Jonas/Eva så för vi en lista och har koll på hur många vi kan ställa upp med.

skicka intresseanmälan till: familj.lindh@telia.com

Scoutkårens Loppmarknad

(Visad 2012-03-27 - 2012-04-03)

Dags igen för Borlänge Scoutkårs årliga loppmarknad.


Datum: Lördag 31 mars

Plats: Globen, Domnarvets centrum

Tid: 11:00-15:00


Borlänge Scoutkår har en lång tradition av att arrangera loppmarknader för att få in pengar till scoutverksamheten.
Alla som arbetar i scoutkåren jobbar ideellt,
-pengarna går direkt till verksamheten – inget annat!

Vi tar gärna emot saker att sälja! Passa på att bli av med det ni inte behöver och stöd era barn och ungdomar!

Mottagning av saker sker på Tansågården, Tansågatan 6
(i Bergslagsbyn – Forssa) Borlänge:

onsdag den 28 mars kl 17.00 – 19.00
torsdag den 29 mars kl 17.00 – 19.00
fredag den 30 mars kl 17.00 – 20.00 (Fredag i Globen)

För frågor eller mer information:
loppis@borlangescoutkar.se
Tansågården tel. 0243-22 88 28
Bosse tel. 070-710 4884
Torstein tel. 0243-666 75

Kårplanering

(Visad 2012-03-10 - 2012-03-17)

Till alla aktiva inom kåren med intresse för kårens program alla ledare och kårstyrelsen.

Kallelse till Kårplanering i Borlänge Scoutkår
Årets Kårplanering äger rum i Uvbergsstugan

  • Lördagen den 17 februari kl 09.30 - 17.00 (senast)

Lunch kommer att serveras. Det kommer att bli en frilutsaktivitet som B-laget arrangerar.

Förslag till program för dagen

Utvärdering av Mål för 2011 och mål för 2012 (från och med nu till nästa kårplanering)

Vi utvärderar de målen vi haft för senaste verksamhetsåret. Vi diskuterar strategier för kårens arbete. Vi diskuterar vilka mål som ska styra verksamheten under kommande år.

Eventuellt Tema: Motivation

Vi arbetar med att om möjligt få fram en extern föredragshållare som arbetar med tema motivation.

Genomgång av tidigare program

Kommer att utgå från ”Underlag för kårplanering 2012”. Den får du genom att kontakta Torstein (se nedan). Det kommer ske en snabb genomgång på mötet.
Sedan kommer vi göra en liten "övning" utifrån materialet, innan vi gör en utvärdering.

Planering av kommande aktiviteter

Hösten 2011 och våren 2012. Även våren 2011 kan diskuteras.

Dagen fortsätter tills vi är klara, men senast till kl 17.00!
Anmälan sker till Torstein Tysklind, 0243-666 75 torstein.tysklind@borlangescoutkar.se, senast före lunch torsdagen den 15 mars. Vi vill gärna veta hur många som kommer, så att maten räcker!

Torstein Tysklind
Kårordförande

Pulkatävlingen inställd

(Visad 2012-03-08 - 2012-03-11)

Pga Snöbrist.

Granförsäljning

(Visad 2011-12-15 - 2011-12-23)

Borlänge Scoutkår säljer traditionsenligt julgranar vid Scoutstugan,
Tansågatan 6 i Bergslagsbyn, tfn 0243-228828

Försäljningstider:
Fredag 16 december kl 15 - 19
Lördag 17 december kl 11 – 17
Söndag 18 december kl 11 – 17
Måndag 19 december kl 13 – 19
Tisdag 20 december kl 13 – 19
Onsdag 21 december kl 11 – 19
Torsdag 22 december kl 11 – 19
Fredag 23 december kl 11 – 19

granborlangescoutkar.se

Insättningar

(Visad 2011-12-13 - 2012-03-12)

Kårens plusgirokonto upphör, använd bankgirokonto 5646-7319

Och vinnaren blev

(Visad 2011-12-11 - 2012-01-04)

...i årets Pepparkakshusbyggartävling.

Infogad bild

För övriga bidrag - Se ....

Julmarknaden

(Visad 2011-11-29 - 2011-12-29)

Tack till alla som engagerat sig i julmarknade! Det blev trots det tråkiga vädret en riktig trevlig dag nere på stan.Stort tack till alla som bakat så mycket gott som vi kunde sälja, och till alla er som var med och sålde av allt detta samt glöggen.

Vad hände med julklapparna?

(Visad 2011-10-25 - 2011-12-31)

På sin tisdagsmöte vecka 42 gjorde upptäckarscouterna i ordning julklappspaket för att skickas till barnhem i Polen och Litauen. En aktivitet som väckte många funderingar på vad barnen där behöver, jämfört med de saker som vi tar för givet.
På fredag samma vecka fick vi då inbrott på Tansågården. Paketerna revs sönder för att kolla innehållet, gissningsvis blev tjuvarna besvikna! De orsakade mycket oreda (brutna fönster, förstörda paket mm) som är nu fixat.

Det som däremot blev bra med händelsen är att artiklar har skrivets av flera tidningar (klicka för att följa länken)
Dalademokraten:
www.dalademokraten.se//Borlange/Julklappar-forstorda-efter-inbrott/
Borlänge Tidning:
www.dt.se/nyheter/borlange/1.4032784-tjuvar-forstorde-scouternas-julklappar
Och till och med Expressen:
www.expressen.se/nyheter/1.2601862/inbrottstjuvar-forstorde-scoutpaket

JOTA/JOTI

(Visad 2011-10-10 - 2011-10-16)

Välkomna till årets JOTA i Uvbergsstugan .
JOTA startar Lördag 15 Oktober med Invigning kl 10.30.
Stanna sedan så länge ni vill.

Ta med egen mat för lunch lördag.

Äventyrare och Utmanare anmäler till avdelningsledare om man vill stanna över natten/kvällen. Kostnad 40 kr för Kvällsmat & frukost.

Preliminärt Program.

  • 08:30 (ca) - Förberedelser och uppsättning av antenner.
  • 10:30 - JOTA-Invigning.
  • 10:32 - Jota-hälsning
  • 10:45 - Incheckningar
    • Under förmiddagen kommer vi att prata radio med övriga svenska och internationella JOTA-stationer
    • Vi kommer att delta i det nordiska JOTA-pusslet.
    • Det kommer att finnas några tävlingar på temat radio.
  • Under eftermiddagen när radiointresset mättats ställer vi upp datorer och kör JOTI.
  • Under kvällen spelar vi sällskapsspel (ta med spel).

Lägereko

(Visad 2011-10-04 - 2011-10-05)

Alla är välkomna till Tansågården ikväll kl 18.00 för att titta på bilder från årets läger.

Restaurangchansen

(Visad 2011-09-17 - 2011-11-10)

Vi säljer restaurangchansen för 200 kr varav 100 kr går till kåren på det som säljs före 10/10.

Se www.restaurangchansen.se/

För information kontakta:
Maria Wikblad
  Infogad bild0243-854 11

eller
infoborlangescoutkar.se

Workshop

(Visad 2011-09-05 - 2011-09-07)

Workshop med scoutkonsulent Sassa Orebring på TG onsdag 7 september kl 18. Huvudtemat för kvällen är hur vi ska jobba med de nya programböckerna på avdelningarna.

Kårdag

(Visad 2011-09-03 - 2011-09-11)

Välkommen till Borlänge scoutkårs familjedag vid Uvbergsstugan söndag 11 september kl 14-16.

tema: VATTEN


Ta gärna med dig föräldrar, syskon, kompisar, mor- och farföräldrar, ja vem du vill, till en härlig dag ute vid vår scoutstuga i Uvberget.

Detta är lite av vad som kommer att hända under eftermiddagen:

  • Träffa andra scouter, både små och stora
  • Prova på att segla optimistjolle
  • Paddla kanot
  • Möjlighet att kliva ombord på någon av kårens segelbåtar
  • Tipspromenad
  • Med mera, med mera..…….

Det finns en eld med gott om plats att mysa runt!
Vi bjuder på grillkorv, ta med dig matsäck om du vill ha något annat. Det är ju alltid mysigt att fika och äta ute!

Frågor eller funderingar, ring någon av ledarna!

Kallelse till kårstämma

(Visad 2011-08-30 - 2011-09-11)

Alla medlemmar i Borlänge Scoutkår kallas till kårstämma.
Dag: Söndagen den 11 september 2011.
Tid: kl 10.00 (Samling 9.45 så vi kan börja i tid)
Plats: Uvbergsstugan.

Kårstämman är kårens högsta organ, som väljer styrelse och andra funktionärer, godkänner kårens verksamhetsberättelse o bokslut, samt beslutar om ansvarsfrihet för styrelsen.

För dagordning klicka på Kårstämma i kalendariet till höger.

Styrelsen

Start på scoutåret

(Visad 2011-08-25 - 2011-09-10)

Nu börjar vi
Läs inbjudningsbrevet...

Sida: 1 2 3 ... 15 16 17 18 19 20

© 2003-2021 Borlänge Scoutkår. Styrelsen